luni, 24 noiembrie 2014

Cum alegi oale potrivite pentru bucatarie

Tehnologia a evoluat foarte mult iar optiunile pentru gatit sunt variate. Se poate folosi plita/ cuptor pe gaz sau pe curent electric. Plita electrica poate fi normala, vitroceramica sau pe inductie. Pentru un gatit rapid si econom este important sa alegi oalele potrivite.

Pentru un o plita sau aragaz pe gaz de obicei se pot folosi oale sau tigai normale si sunt mai ieftine,
Daca folosesti o plita electrica vitroceramica trebuie cautate oale care au semnul corespunzator plitei vitroceramice.

Problema apare la plita electrica  pe inductie. Prin in inductie se gateste foarte repede dar , e nevoie de oale speciale. Acestea sunt mai scumpe dar daca urmaresti ofertele poti gasi oale relativ ieftine.
Eu am incercat sa gatesc intr-o oala pe a carui "fund" se lipea magnetul. Am pus un strat de apa de 2 centimetri am dat ochiul la maxim si am asteptat. Am imbatranit pana s-a incalzit apa.

Din fericire am gasit oale pentru inductie la oferta si am fugit acasa sa incerc cum functioneaza inductia. Am pus intr-o oala 2 cm de apa, am dat ochiul plitei la maxim (9) si apa a inceput sa fiarba in 2 - 3 secunde. Am fost foarte fericit ca am vazut ca inductia functioneaza. Asa ca recomand gatitul pe plita cu inductie magnetica. Tu pe ce gatesti si ce oale folosesti?