marți, 6 ianuarie 2015

Atractii si curiozitati turistice din Timisoara #1

Piata Unirii din Timisoara (sursa tol.ro)
Stateam vara trecuta la terasa KFC din centrul Timisoarei impreuna cu sotia admirand marea multicolora a furnicarului de oameni . Am fost placut surprins sa vad grupuri de turisti romani care vizitau centrul Timisoarei.

M-am intrebat : Ce poti sa vezi in Timisoara , Orasul Florilor , turist fiind...


Am fost asaltat de locuri , de istorie, de povesti... Asa ca am sa-ti recomand si tie cititorule cateva dintre locurile care merita vizitate in Timisoara. Orasul este in continua constructie, asa ca sa ma ierti daca unele dintre locurile descrise nu se mai potrivesc...

Una dintre atractiile Timisoarei , veche de cand lumea , este Piata Unirii, un loc unde te poti relaxa , poti respira efectiv istorie.

De ce Piata Unirii ? Desi Piata a avut de a lungul timpului mai multe denumiri in functie si de puterea dominanta, dupa preluarea Timisoarei la 3 august 1919 de catre administratia romaneasca, Piata din centrul Timisoarei a devenit Piata Unirii. De mic am fost fascinat de Monumentul Sfintei Treimi , E chiar in centrul pietii si a fost ridicat dupa 1738 cand s-a sfarsit epidemia de ciuma care a secerat peste 1400 de timisoreni. Ciuma este o boala groaznica.

Imi amintesc cand ma plimbam cu parintii pe vremea comunismului prin Piata Unirii si eram terifiat noaptea de maretia Domului romano - catolic , Palatului Baroc si Catedrala Ortodoxa Sarba. Toate acestea sunt oaza baroca a Banatului. Recomand ca Piata Unirii sa fie vizitata seara deoarece iti creeaza o senzatie unica . E aglomerat, dar merita.

Vara se poate sta la terase , pe iarba sau pe bancile de piatra din jurul Pietii.

Era sa uit de fantana cu apa care are gust puternic de fier, dar acest gust "demodat" imi aduce aminte de copilarie.

E foarte placut sa te relaxezi privind multimea de fete boeme care se perindeaza zi si noapte in Piata Unirii ...